Općinsko državno odvjetništvo u Dubrovniku Doneseno rješenje o obustavi istrage protiv 41-godišnjaka
Nakon provedene istrage nije proizašlo dokazanim da je okrivljenik (1977.) kršio propise iz pomorskog prometa i time izazvao nesreću na moru 25. travnja 2017. Naime, iz pribavljenih dokaza, iskaza ispitanih svjedoka, a poglavito iz provedenog pomorsko-prometnog vještačenja utvrđene su okolnosti nastanka inkriminirane pomorske nesreće, te je u bitnom utvrđeno da su predmetne zgode na brodu Danče bila upaljena sva zakonom propisana svjetla, te da je posada broda Danče predmetne zgode obavljala izviđanje prema uobičajenim pravilima struke promatranjem na zapovjedničkom mostu, čak i uz viši stupanj pažnje od propisanog. Nadalje, postoji visoki stupanj vjerojatnosti da radarski uređaj broda Danče nije detektirao kretanje gumenjaka. Također utvrđeno je da je brod Danče plovio sigurnosnom brzinom te da okrivljenik kao zapovjednik broda Danče nije mogao opaziti neosvijetljenu brodicu, kao i da je upravljao brodom poduzimajući primjerene radnje potrebne za sigurnu plovidbu te večeri. Također, a s obzirom na utvrđeni kurs sudara gdje je gumenjak dolazio s lijeve strane motornog broda Danče, proizlazi da je gumenjak trebao poduzeti manevar izbjegavanja dok se motorni brod Danče nije imao obvezu uklanjati gumenjaku nego je trebao zadržati kurs svog kretanja, čak i pod uvjetom da su se međusobno uočili. Nadalje, utvrđeno je da gumenjak nije imao propisana svjetla, a zbog čega okrivljenik u danim uvjetima i nije mogao uočiti vizualno, odnosno niti putem radara, navedeni gumenjak. Utvrđeno je i da je na gumenjaku bilo ukrcano više ljudi od dozvoljenog što je također utjecalo na smanjenu uočljivost gumenjaka radarskim sustavom. Također je utvrđeno da je hrvatski državljanin (1972.) koji je upravljao gumenjakom u vrijeme nesreće bio pod utjecajem droge marihuane koja je zasigurno smanjila njegovu sposobnost sigurnog upravljanja brodicom.
Podsjetimo, hrvatskog državljanina (1977.) se osnovano sumnjičilo da je 25. travnja 2017. oko 21,20 sati u akvatoriju Koločepskog kanala, u blizini otoka Šipana, kao zapovjednik broda upravljao motornim brodom Danče, Lučke kapetanije u Dubrovniku, krećući se iz smjera Luke Dubrovnik prema otoku Mljetu, i da nije poduzeo sve radnje potrebne za sigurnost plovidbe na način da vizualno i putem instrumenata na plovilu procijeni rizik sudara sa drugim plovilom i nije brodom upravljao takvom sigurnosnom brzinom da bi mogao poduzeti pravilnu i djelotvornu radnju za izbjegavanje sudara, s obzirom na slabu vidljivost zbog noćnih uvjeta plovidbe, jakog jugoistočnog vjetra i valova, te karakteristika i ograničenja radarskog sustava motornog broda Danče i učinka stanja mora na radarsko otkrivanje i postojanje mogućnosti da mali brodovi ne budu otkriveni radarom na odgovarajućem dometu, olako smatrajući da takvom plovidbom neće izazvati opasnost za život i tijela ljudi i druge plovne objekte, uslijed čega nije na vrijeme primijetio gliser-gumenjak (marke BWA 19, reg. oznake 690DB) koji nije imao nikakvu svjetlosnu signalizaciju, i kojim je iz smjera mjesta Suđurađ na otoku Šipanu u smjeru mjesta Brsečine upravljao državljanin Republike Hrvatske (1972.), a na kojem su kao putnici bili državljani Republike Hrvatske (1963., 1959., 1959, 1962., 1978., 1994., 1990. i 1980.). Na geografskoj poziciji N 42 43 400 i E 17 55 600 došlo je do udara prednjeg dijela motornog broda Danče u desni bočni dio glisera-gumenjaka (reg. oznake 690DB) uslijed čega su na gliseru-gumenjaku nastala znatna oštećenja te je došlo do ozljeđivanja osoba koje su se bile na gliseru-gumenjaku, pa je tako pet osoba preminulo od zadobivenih ozljeda odmah nakon nesreće, jedna osoba je zadobila tešku tjelesnu ozljedu, a jedna laku tjelesnu ozljedu, dok su dvije osobe s glisera-gumenjaka pale u more i nisu pronađene te se smatraju nestalima.