Županijsko državno odvjetništvo u Zagrebu Uzrok prinudnog spuštanja i pada helikoptera MI-8 22. studenog 1996. u 15,50 sati je zaleđivanje krakova nosećeg rotora
01.08.2007.
S obzirom na posljednje medijske napise vezano za prinudno spuštanje i pad helikoptera MI-8, MTV-1 registarske oznake H – 205, u 15,50 sati 22. studenog 1996. u mjestu Otok Svibovski, a i upite predstavnika sredstava priopćavanja upućenih na nadležno državno odvjetništvo, odgovaramo priopćenjem za javnost. (1. 8. 2007.)
Izvršenim uvidom u spis Vojnog tužiteljstva koji je osnovan nakon obavijesti o prinudnom spuštanju helikoptera utvrđeno je kako je odmah po događaju bila obaviještena Vojna policija koja je zajedno sa istražnim sucem Vojnog suda te dežurnim zamjenikom Vojnog tužitelja izašla na mjesto događaja.
Od strane nadležnih tijela proveden je očevid, a iz izviješća Komisije za temeljno ispitivanje zrakoplovne nesreće proizlazi da je temeljni uzrok nesreće zaleđivanje krakova nosećeg rotora zbog neispravnosti ili otkaza sekcija za grijanje lopatica nosećeg rotora zbog čega je uslijed neupravljivosti helikoptera došlo do prinudnog slijetanja. Takav nalaz potvrđen je i zaključkom Komisije za temeljno ispitivanje zrakoplovne nesreće koja je u peteročlanom sastavu razmotrila sve prikupljene nalaze i tehničke ekspertize prije davanja nalaza.
S obzirom na navedeno, kako nije utvrđeno da bi ljudski faktor, odnosno pogreška pilota bila uzrok prinudnog spuštanja i pada helikoptera, Vojna policija nije Vojnom tužiteljstvu podnijela kaznenu prijavu niti je Vojno tužiteljstvo našlo osnova za daljnje postupanje vezano za ovaj događaj.
Od strane nadležnih tijela proveden je očevid, a iz izviješća Komisije za temeljno ispitivanje zrakoplovne nesreće proizlazi da je temeljni uzrok nesreće zaleđivanje krakova nosećeg rotora zbog neispravnosti ili otkaza sekcija za grijanje lopatica nosećeg rotora zbog čega je uslijed neupravljivosti helikoptera došlo do prinudnog slijetanja. Takav nalaz potvrđen je i zaključkom Komisije za temeljno ispitivanje zrakoplovne nesreće koja je u peteročlanom sastavu razmotrila sve prikupljene nalaze i tehničke ekspertize prije davanja nalaza.
S obzirom na navedeno, kako nije utvrđeno da bi ljudski faktor, odnosno pogreška pilota bila uzrok prinudnog spuštanja i pada helikoptera, Vojna policija nije Vojnom tužiteljstvu podnijela kaznenu prijavu niti je Vojno tužiteljstvo našlo osnova za daljnje postupanje vezano za ovaj događaj.